20 December, 2010

Tadika Iman Cemerlang - Brief Updates

  1. Tadika Iman Cemerlang adalah satu-satunya tadika milik bumiputera di sekitar kawasan Taman Karak Utama dan taman-taman berdekatan yang menggunakan sepenuhnya Kurikulum Standard Pra-sekolah Kebangsaan (KSPK). Tadika ini juga menggunapakai kaedah cepat membaca ”ReadEasy dan Bacalah Anakku” yang terbukti amat berkesan. Ini dapat dilihat dari jumlah murid tadika kami yang melebih 70 orang terdiri daripada anak-anak Melayu Islam. Kebanyakan anak-anak keluaran tadika ini telah berjaya ditempatkan di sekolah-sekolah rendah pilihan .
  2. Tadika Iman Cemerlang telah diperiksa oleh Tuan Haji Mohd Fuad Bin Razali, Nazir Sekolah dari Jemaah Nazir dan Jaminan Kualiti W. Persekutuan pada 11 Nov 2010 yang telah memberikan markah penilaian tinggi (”rating” 4 dan 5 untuk setiap kategori). Komentar umum oleh Tuan Haji Mohd Fuad ialah ”Tadika Iman Cemerlang adalah sebuah tadika yang mantap dan boleh berkembang lebih pesat di masa hadapan.”
  3. Tadika Iman Cemerlang telah dijadikan Tadika Contoh oleh Jabatan Pelajaran Wilayah Persekutuan dan mendapat kunjungan beberapa agensi kerajaan dan sebuah syarikat rakaman media.


No comments: